VMVT konsultavo MB „Daktaras desertas“, kaip šalinti nustatytus trūkumus

Siekiant padėti verslininkams geriau suprasti maisto produktų gamybai ir prekybai keliamus reikalavimus ir greičiau pašalinti esamus trūkumus, šiandien Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) surengė konsultaciją MB „Daktaras desertas“ atstovams. Šiuo metu vis dar tęsiamas tyrimas dėl maisto srities teisės aktų reikalavimų ir Reklamos įstatymo pažeidimų. Kol jis vyksta, įmonei nėra taikomos jokios veiklos ribojimo ar administracinio poveikio priemonės.

Vienas iš VMVT prioritetų – visuomenės sveikata ir saugūs maisto produktai, o desertai yra vienas rizikingiausių produktų, kurie turi būti gaminami bei ženklinami ypač atsakingai ir preciziškai.

„Tarnyba nuolat akcentuoja, kad ženklinimas labai svarbus, nes apsaugo vartotoją nuo galimų sveikatos sutrikimų. Maisto produkto etiketėje nenurodyti alergenai laikomi vienu šiurkščiausių pažeidimų, nes gali suketi nepageidaujamas pasekmes tiek vaikų, tiek suaugusiųjų sveikatai. Įmonė sureagavo į inspektorių nustatytus trūkumus ir, konsultuodamasi su mūsų specialistais, daugumą jų jau ištaisė. Šiuo metu jau parduodama paženklinta produkcija, kurios etiketėse pateikiama privaloma nurodyti vartotojui būtina informacija apie produktų sudėtį, alergenus, galiojimo laiką, maisto priedus. Įmonė suprato pažeidimą ir reklamoje nebeliko teiginių „sveikas“, „be cukraus“ ir pan.“, - pasibaigus konsultacijai komentavo VMVT direktoriaus pavaduotoja Jurgita Bakasėnienė.

Techninės konsultacijos metu su įmonės atstovais buvo aptartas leidimų veiklai klausimas. Kaip paaiškėjo tyrimo metu, įmonė iki šiol veiklą vykdo neturėdama leidimų internetinei prekybai ir maisto produktų gamybai, todėl jai nustatytas terminas iki gruodžio 1 d. gauti reikiamus leidimus.

Susitikime taip pat daug dėmesio skirta ir sveikatingumo teiginiams, kurie galimai pažeidžia Europos Sąjungos reglamentus ir Reklamos įstatymą. Įmonės atstovai pateikė savo poziciją šiuo klausimu ir toliau laikosi nuomonės, kad tai tėra humoras, tačiau maisto srities teisės aktuose nurodoma, kad visi etiketėse, reklamoje ar kituose rinkodaros produktuose nurodyti teiginiai apie naudą sveikatai privalo būti moksliškai pagrįsti. 

VMVT direktoriaus pavaduotoja dar kartą patikino verslininkus, kad Tarnyba neketina drausti įmonės pavadinimo ar jį kaip nors keisti. Priekaištų tyrimo metu buvo išsakyta dėl prekės ženkle esančių simbolių ir sveikatingumo teiginių. „VMVT kėlė klausimą ne dėl to, ar vartotojas supras, kur pateko ir ką įsigyja. Mes akcentuojame, kad teisės aktuose labai griežtai reglamentuotas teiginių apie maistingumą ir sveikatinimą vartojimas“, - tęsė J. Bakasėnienė.

Tarnyba ir toliau išliks principinga visais atvejais, kai tai betarpiškai susiję su vartotojų sveikata, maisto sauga bei vienodomis verslo sąlygomis. VMVT kviečia verslo atstovus drąsiau konsultuotis, ypač prieš pradedant veiklą, kad nepatektų į panašią situaciją ir nereikėtų šalinti trūkumų verslui jau įsibėgėjus.

Atnaujinta:
2021-11-23
Atgal