Viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinimas

Viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinimo aprašas taikomas įmonėms, kurių išduotame Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjime nurodytos veiklos:

  • „56.10.0. K Kavinių, užkandinių veikla“;
  • „56.10.0. R Restoranų veikla“.

Kitos viešojo maitinimo įmonės gali savanoriškai dalyvauti viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinime, pateikiant prašymą.

 

Viešojo maitinimo įmonės vertinamos atliekant planinius patikrinimus.

 

Įmonių vertinimo kriterijai:

  • Bendra higienos būklė;
  • Savikontrolės sistemos įgyvendinimas;
  • Technologijos, įranga;
  • Produktai;
  • Personalas;
  • Atsekamumo užtikrinimas;
  • Pagrįstų skundų skaičius;
  • Veiklos sustabdymo atvejų skaičius.

Įmonės higienos būklės vertinimas balais:

1 balas – nepatenkinama higienos būklė;

2 balai – patenkinama higienos būklė;

3 balai – vidutinė higienos būklė;

4 balai – gera higienos būklė;

5 balai – puiki higienos būklė.

 

Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimus rasite ČIA

Skaidrumas:

  • Įmonės tikrinamos pagal tuos pačius valstybinės maisto kontrolės kriterijus:
    - iš anksto neįspėjus;
    - pagal patvirtintus klausimynus.
  • Valstybinės kontrolės metu taškus ir balus skaičiuoja informacinė maisto kontrolės sistema;
  • Įvertinimo rezultatų pretenzijos priimamos ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo atlikto patikrinimo, pretenzija pateikiama Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau-VMVT) padaliniui, kuris atliko patikrinimą. Pretenziją nagrinėja VMVT padalinio viršininkas arba jo įgaliotas asmuo, išskyrus įvertinimą atlikęs pareigūnas;
  • Įvertinimo rezultatus ir VMVT padalinio viršininko sprendimą galima skųsti centrinei VMVT.

Vertinimo sistemos nauda vartotojui:

  • „Nematomas“ virtuvės vaizdas pateiktas suteikiant balą;
  • Pasirinkti kavinę, restoraną pagal geriausius vertinimo sistemos balus;
  • Didesnė galimybė gauti skanų ir kokybišką patiekalą;
  • Pavalgyti ir nesusirgti.

Vertinimo sistemos nauda verslui:

  • Papildoma reklama;
  • Sąžiningo verslo skatinimas;
  • Didesnis vartotojų pasitikėjimas;
  • Geri įspūdžiai apie Lietuvą turistų ir šalies svečių, pasirinkusių ir apsilankiusių gerai įvertintose viešojo maitinimo įstaigose.

 

Teisės aktai:

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. B1-776 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2013, Nr. 128-6553)

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. spalio 24 d. įsakymas Nr. B1-684 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2013, Nr. 113-5672)

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymas Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 80-4062)

Atgal